2016年8月30日星期二

Aubameyang dubbel ger BVB en bra öppnaren

Borussia Dortmund spelade en bra match för 2016-17 Bundesliga öppning med 2-1 seger över Mainz på lördag. André Schürrle och Pierre-Emerick Aubameyang båda bar ny Billiga Fotbollströjor var match-vinnare i BVB 2-1 vinna över Mainz.
Aubameyang fick av märket i den 17: e minuten när André Schürrle producerade en lysande flöt över till Gabon anfallaren to head i bortre stolpen. Det var Aubameyang första mål för säsongen, det var fantastiskt. Målet sporrade Mainz i ett svar och besökarna gick nära, tvingar Roman Bürki till handling, skytte över, sedan dra en annan rädda från Bürki före Dortmund återhämtat sig.
Genom att skickligt spela bollen inom de egna leden, förnekade den svarta och gula Borussia Dortmund tröja sina besökare chansen att få skott bort, och sedan fördubblade sin ledning från platsen när Onisiwo sotigt Schürrle (89). Aubameyang omvandlas kyligt att säkra BVB tre första punkterna i den nya säsongen, med Mutu tröst (90 + 2) för att göra det 2-1 för lite för sent för Mainz.
Aubameyang, som berättade Bayern München anfallaren Robert Lewandowski "loppet startas" efter den senares hattrick på fredag, och hans goda prestanda i spelet bevisa sin styrka. "Jag känner mig väldigt bra. Jag är redo att konkurrera med Robert Lewandowski för kronan som Bundesliga topp målskytt. Men jag måste tacka mitt team-mates. Det var inte lätt där ute idag på grund av vädret, men vi ändå lyckats starta säsongen med en seger. Vi kan vara nöjda. " Aubameyang sade efter matchen.

没有评论:

发表评论