2016年3月7日星期一

Aguero rankas ovanför Benzema och Henry - Sagna

Sergio Agüero är den bästa spelaren i Premier League och han rankas över lik av Karim Benzema, Thierry Henry och Robin van Persie, enligt Bacary Sagna.
Argentina anfallaren gjorde två mål - och missade en sen straff - som Manchester City stryk Aston Villa 4-0 i Premier League på lördag, flytta hans etikett för säsongen till 21 i alla tävlingar.
Sagna var återigen oerhört imponerad Aguero prestanda och känner att han är bättre än någon han har spelat med under sin tid med Arsenal, City och Frankrike landslag.
"För mig är han den bästa spelaren i ligan och förmodligen en av de bästa spelarna i världen," försvararen journalister. "För mig är han den bästa jag har spelat med. Jag har spelat med stora spelare, men han är bara klass.
"Han är klassen eftersom han tränar och njuter fotboll på planen. Du kan tala om han ger den högsta för laget och han är mycket bra.
"Han förlorar aldrig bollen - även när han verkar förlora det, får han tillbaka, håller det och lyckas skapa utrymme för att sätta sig i vissa situationer Han lyfter laget upp..

"Jag skulle inte vilja spela mot honom. För mig kan han vara den bästa anfallaren i laget och ligan."

没有评论:

发表评论